Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü 1997 yılında faaliyete geçerek fakültenin en çok mezun veren bölümü olmuştur. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünün temel misyonu, etik sorumluluğunun bilincinde olan, alanlarında bilgili, vizyon sahibi, yaratıcı, sorunlar karşısında çözüm önerileri üretebilen ve günümüzün küreselleşen dünyasında sektörün değişen ihtiyaçlarını karşılayabilecek uzmanlar yetiştirmektir.
Bu yıl ilki düzenlenecek olan Liseler arası Viral Reklam Yarışması'nın amacı ülkemizin geleceği olan gençlerin, sorgulayan, araştıran, düşünen bireyler olarak yetişmesine katkı koymak, onlara dijital dünyaya ayak uydurarak kültürel değerlerine sahip çıkmalarını sağlamak, onları teşvik edip cesaretlendirmek amacıyla, KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı, KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı ve sponsor şirketler işbirliğinde (Kuzey Kıbrıs Turkcell ve Noyanlar Grup) Liseler Arası Viral Reklam Yarışması düzenlemeyi hedeflemektedir.
Toplumumuzu bir arada tutan, birleştiren, sosyal ağlarımızın oluşmasını sağlayan kültürümüzün, nesilden nesile aktarılması gün geçtikçe daha da önemli hale gelmiştir. Bu bağlamda gençlerimizin, yaşadığı bölgenin kültürel zenginliklerini konu alan, dijital ortamda hazırlayacakları eserlerle bölge kültürünü tanıtmaları esas alınmıştır.
Liseler arası bu yıl ilk kez yapılacak olan Viral Reklam Yarışma konusu “Kültürünü Yaşat" olarak belirlenirken yarışmaya KKTC Millî Eğitim ve Kültür Bakanlığı'na bağlı resmî ve özel okullardaki Lise (9.10.11.12. sınıf) öğrencileri katılabileceklerdir.
28 Şubat 2023 Salı günü sonlanacak yarışmanın ardından jüri değerlendirmeleri yapılacak ve ödül almaya hak kazanan reklamlar, jüri üyelerinin de katıldığı bir tören ile Mart 2023'te taçlandırılacaktır.